En el projecte hi participen 7 ajuntaments, i compta amb la col·laboració de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, i  de les empreses SEAT:CODE i Circuit Parcmotor

Igualada, 21 de juliol de 2021

El proper mes de setembre l’Associació de municipis per la Mobilitat i Transport Urbà (AMTU), la Mancomunitat de la Conca d’Òdena (MICOD) i l’Ajuntament de Castellolí posaran en funcionament, juntament amb SEAT:CODE i Circuit Parcmotor Castellolí, el primer projecte de mobilitat intel·ligent en zones periurbanes per tal de comprovar com funciona el car-sharing o les conegudes propostes de mobilitat intel·ligent compartides que ja funcionen a les grans ciutats. Un projecte sota el nom de MOBICO que inclou Mobilitat – Intel·ligent – Conca d’Òdena.

D’aquesta manera, els set municipis de la MICOD –Castellolí, Igualada, Jorba, La Pobla de Claramunt, Òdena, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí-, es dotaran d’una flota de vehicles elèctrics per afavorir la mobilitat de la comarca. Un cop es posi en marxa el servei, tots els veïns dels set municipis de la Conca d’Òdena podran llogar vehicles elèctrics com patinets, bicicletes, cotxes i motos a través de l’App Mobico, i retornar-los a qualsevol dels municipis de la Conca.

El projecte s’ha presentat aquest dimecres al Passeig Verdaguer d’Igualada – que acollirà un punt de sharing -, i ha comptat amb la presència de la presidenta de l’AMTU, Aurora Carbonell, el director general de l’AMTU i alcalde de Castellolí, Joan Serra, el vicepresident de l’AMTU i regidor de Sostenbilitat i Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada, Miquel Vives, a més dels alcaldes dels municipis implicats, i els responsables de les empreses SEAT:CODE i Circuit Parcmotor.

L’objectiu principal del projecte MOBICO és, entre d’altres, connectar els municipis de la Conca d’Òdena facilitant els desplaçaments de la població ja que la limitació del transport públic a les zones industrials obliguen a utilitzar el vehicle privat per a desplaçar-se a la feina.

Un nou model de mobilitat compartida  

Segons el número d’habitants a cada municipi, la presència d’un polígon industrial que generi desplaçaments per la seva capacitat de generar llocs de treball, o les distàncies i vies d’interconnexió entres els set municipis de la Conca d’Òdena, així com d’altres consideracions estudiades municipi per municipi, es distribuirà una flota de vehicles que incorporaran la tecnologia que ha desenvolupat SEAT:CODE i el software de gestió, reserva i funcionament per a compartir vehicle a través d’una APP, llogant-lo per hores segons la usabilitat. Cada usuari es donarà d’alta al sistema i podrà utilitzar els vehicles segons el seu interès, deixant-lo en zones aparcament que trobarà en cadascun dels 7 municipis que formen la Conca d’Òdena i el projecte de mobilitat intel·ligent MOBICO.

D’aquesta manera, es millorarà la mobilitat dels ciutadans de la Conca, i es posarà en marxa un nou model de mobilitat reduint la contaminació i l’ús del vehicle privat. A més, s’alliberaran places d’aparcament que en un futur poden servir per a dotar-les de zones verdes o d’altres espais d’interès per a cada municipi, fomentant la intermodalitat com funciona amb èxit a les grans ciutats.

La presidenta de l’AMTU, Aurora Carbonell, ha afirmat que “l’AMTU ha volgut participar en aquest projecte per cercar diferents formes de mobilitat de manera més eficient, més sostenible i de manera més adaptada a l’estil de vida actual. Esperem que sigui un gran èxit i posem a disposició tot l’equip tècnic de l’organització perquè sigui possible. Projectes com aquests, pioners al territori català, serviran als nostres ciutadans per millorar el seu dia a dia, i per l’AMTU és un honor poder-lo impulsar”.

L’alcalde de Castellolí i director general de l’AMTU, Joan Serra, ha assegurat que “a la Conca d’Òdena es respira mobilitat, i aquesta, com no pot ser d’altra manera, serà elèctrica. Serem pioners al territori en la implementació d’un sistema intermodal, net, que esperem que els nostres veïns i veïnes utilitzin com a mitjà de transport. Els ajuntaments apostem per aquest tipus de mobilitat juntament amb el transport públic i animem a tothom a utilitzar-lo i a millorar-lo”.

Per la seva banda, el president de la MICOD i alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha explicat: “Entre tots els municipis i de forma conjunta hem de buscar fórmules per a trobar els recursos necessaris per a unir la Conca en termes de mobilitat. L’autobús que uneix la Conca d’Òdena és un model d’èxit que tenim ja en marxa. Si no hi hagués hagut la Covid-19 pel mig s’haguessin transportat un milió de passatgers, xifra rècord en l’ús d’aquest servei. Hem de ser capaços de crear una xarxa perquè la gent de la Conca d’Òdena pugui disposar d’un servei de mobilitat que funcioni ja que és una reivindicació històrica”.

A la presentació també ha intervingut Sergi Vila, Cap d’Operacions de SEAT:CODE, que ha afirmat que “la pandèmia de la Covid-19 ha tornat a afavorir la tendència a nivell mundial a utilitzar el transport privat per a mantenir la seguretat i reduir els contactes entre ciutadans, però la tendència a nivell global mostra que la gent i sobretot els joves estan optant per a aquest tipus de mobilitat compartida. Aquest projecte donarà sortida i afavorirà a que la sostenibilitat, i l’energia verda estiguin damunt de la taula a la zona de la Conca d’Òdena”.

Aliança AMTU i SEAT:CODE

L’AMTU i SEAT:CODE van signar, aquest passat mes de juny, un conveni de col·laboració per realitzar projectes conjunts que impulsin la digitalització de la mobilitat a Catalunya. MOBICO és, doncs, la primera materialització d’aquesta aliança que vol aprofitar les sinergies d’ambdues entitats per dur a terme arreu del territori nous conceptes de mobilitat compartida, sostenible, elèctrica i intermodal que aportin nous serveis de mobilitat a zones del país on històricament les alternatives han sigut limitades.

La mobilitat sostenible avança cap a nous models on cal tenir adaptabilitat per poder integrar totes les opcions en un model de mobilitat ciutadana inclusiu i intermodal. Aquesta prova pilot provocarà un canvi de paradigma ja que ens situarà a la Mobilitat 360º amb l’ús de vehicles compartits per a la mobilitat de la ciutadania, amb un benefici econòmic de cara als conductors i usuaris finals.

En el projecte hi participen 7 ajuntaments, i compta amb la col·laboració de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, i  de les empreses SEAT:CODE i Circuit Parcmotor

Igualada, 21 de juliol de 2021

El proper mes de setembre l’Associació de municipis per la Mobilitat i Transport Urbà (AMTU), la Mancomunitat de la Conca d’Òdena (MICOD) i l’Ajuntament de Castellolí posaran en funcionament, juntament amb SEAT:CODE i Circuit Parcmotor Castellolí, el primer projecte de mobilitat intel·ligent en zones periurbanes per tal de comprovar com funciona el car-sharing o les conegudes propostes de mobilitat intel·ligent compartides que ja funcionen a les grans ciutats. Un projecte sota el nom de MOBICO que inclou Mobilitat – Intel·ligent – Conca d’Òdena.

D’aquesta manera, els set municipis de la MICOD –Castellolí, Igualada, Jorba, La Pobla de Claramunt, Òdena, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí-, es dotaran d’una flota de vehicles elèctrics per afavorir la mobilitat de la comarca. Un cop es posi en marxa el servei, tots els veïns dels set municipis de la Conca d’Òdena podran llogar vehicles elèctrics com patinets, bicicletes, cotxes i motos a través de l’App Mobico, i retornar-los a qualsevol dels municipis de la Conca.

El projecte s’ha presentat aquest dimecres al Passeig Verdaguer d’Igualada – que acollirà un punt de sharing -, i ha comptat amb la presència de la presidenta de l’AMTU, Aurora Carbonell, el director general de l’AMTU i alcalde de Castellolí, Joan Serra, el vicepresident de l’AMTU i regidor de Sostenbilitat i Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada, Miquel Vives, a més dels alcaldes dels municipis implicats, i els responsables de les empreses SEAT:CODE i Circuit Parcmotor.

L’objectiu principal del projecte MOBICO és, entre d’altres, connectar els municipis de la Conca d’Òdena facilitant els desplaçaments de la població ja que la limitació del transport públic a les zones industrials obliguen a utilitzar el vehicle privat per a desplaçar-se a la feina.

Un nou model de mobilitat compartida

Segons el número d’habitants a cada municipi, la presència d’un polígon industrial que generi desplaçaments per la seva capacitat de generar llocs de treball, o les distàncies i vies d’interconnexió entres els set municipis de la Conca d’Òdena, així com d’altres consideracions estudiades municipi per municipi, es distribuirà una flota de vehicles que incorporaran la tecnologia que ha desenvolupat SEAT:CODE i el software de gestió, reserva i funcionament per a compartir vehicle a través d’una APP, llogant-lo per hores segons la usabilitat. Cada usuari es donarà d’alta al sistema i podrà utilitzar els vehicles segons el seu interès, deixant-lo en zones aparcament que trobarà en cadascun dels 7 municipis que formen la Conca d’Òdena i el projecte de mobilitat intel·ligent MOBICO.

D’aquesta manera, es millorarà la mobilitat dels ciutadans de la Conca, i es posarà en marxa un nou model de mobilitat reduint la contaminació i l’ús del vehicle privat. A més, s’alliberaran places d’aparcament que en un futur poden servir per a dotar-les de zones verdes o d’altres espais d’interès per a cada municipi, fomentant la intermodalitat com funciona amb èxit a les grans ciutats.

La presidenta de l’AMTU, Aurora Carbonell, ha afirmat que “l’AMTU ha volgut participar en aquest projecte per cercar diferents formes de mobilitat de manera més eficient, més sostenible i de manera més adaptada a l’estil de vida actual. Esperem que sigui un gran èxit i posem a disposició tot l’equip tècnic de l’organització perquè sigui possible. Projectes com aquests, pioners al territori català, serviran als nostres ciutadans per millorar el seu dia a dia, i per l’AMTU és un honor poder-lo impulsar”.

L’alcalde de Castellolí i director general de l’AMTU, Joan Serra, ha assegurat que “a la Conca d’Òdena es respira mobilitat, i aquesta, com no pot ser d’altra manera, serà elèctrica. Serem pioners al territori en la implementació d’un sistema intermodal, net, que esperem que els nostres veïns i veïnes utilitzin com a mitjà de transport. Els ajuntaments apostem per aquest tipus de mobilitat juntament amb el transport públic i animem a tothom a utilitzar-lo i a millorar-lo”.

Per la seva banda, el president de la MICOD i alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha explicat: “Entre tots els municipis i de forma conjunta hem de buscar fórmules per a trobar els recursos necessaris per a unir la Conca en termes de mobilitat. L’autobús que uneix la Conca d’Òdena és un model d’èxit que tenim ja en marxa. Si no hi hagués hagut la Covid-19 pel mig s’haguessin transportat un milió de passatgers, xifra rècord en l’ús d’aquest servei. Hem de ser capaços de crear una xarxa perquè la gent de la Conca d’Òdena pugui disposar d’un servei de mobilitat que funcioni ja que és una reivindicació històrica”.

A la presentació també ha intervingut Sergi Vila, Cap d’Operacions de SEAT:CODE, que ha afirmat que “la pandèmia de la Covid-19 ha tornat a afavorir la tendència a nivell mundial a utilitzar el transport privat per a mantenir la seguretat i reduir els contactes entre ciutadans, però la tendència a nivell global mostra que la gent i sobretot els joves estan optant per a aquest tipus de mobilitat compartida. Aquest projecte donarà sortida i afavorirà a que la sostenibilitat, i l’energia verda estiguin damunt de la taula a la zona de la Conca d’Òdena”.

Aliança AMTU i SEAT:CODE

L’AMTU i SEAT:CODE van signar, aquest passat mes de juny, un conveni de col·laboració per realitzar projectes conjunts que impulsin la digitalització de la mobilitat a Catalunya. MOBICO és, doncs, la primera materialització d’aquesta aliança que vol aprofitar les sinergies d’ambdues entitats per dur a terme arreu del territori nous conceptes de mobilitat compartida, sostenible, elèctrica i intermodal que aportin nous serveis de mobilitat a zones del país on històricament les alternatives han sigut limitades.

La mobilitat sostenible avança cap a nous models on cal tenir adaptabilitat per poder integrar totes les opcions en un model de mobilitat ciutadana inclusiu i intermodal. Aquesta prova pilot provocarà un canvi de paradigma ja que ens situarà a la Mobilitat 360º amb l’ús de vehicles compartits per a la mobilitat de la ciutadania, amb un benefici econòmic de cara als conductors i usuaris finals.