On tu hi ets, nosaltres hi som

TADCAT blau JPG R

  • El Transport a Demanda (TAD) és un servei de transport públic que dona resposta principalment a les necessitats d’aquells municipis amb poca densitat de població o amb zones molt disseminades i allunyades del nucli urbà en les quals hi ha poca demanda, cosa que fa inviable la implantació d’un servei de transport públic urbà tradicional. En aquests casos, l’existència d’un transport a la demanda garanteix que tots els ciutadans del municipi tinguin accés als serveis i equipaments bàsics de la seva ciutat (centre mèdic, mercat, ajuntament) mitjançant un servei de transport públic.
  • També es pot considerar transport a la demanda el que té lloc a partir de línies regulars normals, però amb parades de baixa demanda apartades del recorregut principal de les línies. Així, per exemple, les parades dels polígons industrials són casos susceptibles d’implantar aquest tipus de transport a la demanda. Tot i així, s’acostuma a entendre el transport a la demanda com un sistema on els itineraris es fixen a partir de la demanda prevista dels viatgers.
  • Els vehicles que s’utilitzen per al transport a la demanda acostumen a ser minibusos, microbusos o com a màxim midibusos. En zones urbanes d’una demanda molt baixa en alguns casos també s’estableixen serveis a la demanda a partir de taxis.

Les persones beneficiàries, que són aquelles empadronades al municipi on el servei de transport a demanda estigui implantat.

Actualment l’AMTU gestiona el TAD de 10 municipis: Abrera, Alella, El Berguedà, Palafolls, Pineda de Mar, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Santa Maria de Palautordera, Sant Pere de Ribes, Santa Susanna i Terrassa. 

COM FUNCIONA?

Si vols saber com funciona el Transport a Demanda (TAD) a :

– Abrera: clica aquí

– Alella: clica aquí

– El Berguedà : clica aquí

– Palafolls: clica aquí

– Pineda de Mar: clica aquí

– Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor: clica aquí

– Santa Maria de Palautordera: clica aquí

– Sant Pere de Ribes clica aquí

– Santa Susanna: clica aquí

– Terrassa (L12-Flex): clica aquí

S’ha de trucar al telèfon 900 69 65 66, amb un mínim de 24 hores d’antelació, indicant el lloc, l’hora de la recollida, i les dades del retorn. També s’indicarà el nombre de passatgers que utilitzaran el servei. Un cop gestionada la reserva, la persona beneficiària rebrà una trucada de confirmació del servei.

Envia un correu a tecnics@amtu.cat , i et farem un estudi de viabilitat per a la implementació d’aquest servei.